Hasznos tippek és trükkök rendezvényszervezéshez I.

Hasznos tippek és trükkök rendezvényszervezéshez I.

2016.02.04

Az érdekes információk és tippek mellett nem árt, ha időnként hasznos tanácsokkal is ellátjuk olvasóinkat. Az alább olvasható néhány fontos, útmutatásul szolgáló javaslat mindazoknak jól jöhet, akik professzionális szinten foglalkoznak rendezvényszervezéssel, de egyelőre csak bontogatják a szárnyaikat, illetve azoknak is, akik baráti körükben vagy családtagjaik számára szeretnek programokat összeállítani, megszervezni. Többrészes sorozatunk első fejezete.

Univerzális tanácsok – profiknak és lelkes amatőröknek

Mindenről készítsünk listát! A meghívottak számától kezdve a helyszínen, a szükséges technikai eszközökön, az ételeken, az esetleges különleges programokon át a dekorációig – mindent igyekezzünk a legnagyobb rendben tartani, hogy a teljes szervezés az ellenőrzésünk alatt maradhasson. Ugyanennyire fontos, hogy a felmerülő ötleteket, újításokat, kreatív megoldásokat is „nyilvántartsuk”.

Legyünk készen a rugalmasságra! Bármilyen eseménnyel kapcsolatban megeshet, hogy bár a lehető legapróbb részletekig előzetesen gondoskodtunk mindenről, valami mégsem úgy alakul, ahogy eredetileg elterveztük: lemondja egy szolgáltató, hiányos a dekoráció, kevesebb a vendég (vagy olyanok érkeznek, akikkel nem számítottunk) – a szakmában természetesen biztonságot nyújthatnak az előre megkötött szerződések, ám ezek ellenére is lehet rá példa, hogy, egy köznyelvi szófordulattal élve, porszem kerüljön a gépezetbe.

A költségvetés az első! Profi rendezvényszervezőként magától értetődően a megrendelő igénye és döntése az elsődleges, de ebben az esetben is adott lehet egy bizonyos keret, főként, amennyiben a megrendelővel már történt megállapodás erről. Amatőrként sokszorosan fontos szempont ez, hiszen ezen alkalmakkor a szervező rendszerint saját, vagy egy baráti, családi kollektíva forrásaiból gazdálkodik. Kezeljük nagyon szigorúan a pénzügyi terveket!

A következő cikkben a profiknak szóló, szakmai tanácsokra helyezzük a hangsúlyt, elsősorban marketingszakmai szempontokat figyelembe véve – ne feledjük, mindig van lehetőség a fejlődésre!

2016-02-04T09:27:50+00:00