Hogyan előzzük meg a konkurenciát?

Hogyan előzzük meg a konkurenciát?

48255245_l

A rendezvényszervezés is azok közé a foglalkozások, ágazatok közé sorolható manapság, ahol egyre telítettebb a színtér: egyre több és több pályakezdő és/vagy ambiciózus vállalkozó törekszik arra, hogy felvirágoztassa cégét, vezető szerepet kaphasson a szakmában. Az egyre nagyobb verseny mellett egyre nehezebb tartani a lépést, még akkor is, ha a szolgáltatás minősége változatlan és az ügyfelek maradéktalanul elégedettek. Hogyan biztosíthatjuk be helyünket a rendezvényszervezői szakmában?

Saját arculat és karakter

Elsősorban ez a legfontosabb tényező ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű ügyfelet, megfelelő mértékű elégedettséget és elismerést halmozzunk fel. A piac telítettségének köszönhetően elsődleges fontosságú a meghatározott, felismerhető karakter, a vállalkozás egyéni célkitűzései és szolgáltatásai, azoknak a tevékenységeknek, munkamódszereknek, esetleg kapcsolatrendszernek az összessége, amely valóban megkülönbözteti egyik kollektívát a másiktól.

Inspirációk és ihletek

Egy üzletágról van szó, azonban egy olyan üzletágról, amelyben elévülhetetlen szerepe van a kreativitásnak, az ötletességnek, a rugalmasságnak. Ahhoz, hogy kellően kreatívan tudjunk hozzáállni a feladatokhoz és a megrendelésekhez, elengedhetetlen a folyamatos inspiráció, ihlet és tanulás. Időről időre tegyük fel magunknak a kérdéseket: mitől jó egy rendezvény? Ki az, akire esetleg felnézünk a szakmában, mi az, amiben ő mást tud nyújtani a többiekhez képest? Mi tesz egy rendezvényt igazán emlékezetessé?

Stratégiai gondolkodás

Valóban rendkívül fontos az ötletesség, mindemellett azonban elhanyagolhatatlan a racionális, stratégiai gondolkodásmód. A rendezvényszervezésben rengeteg különböző összetevő, részlet összehangolására, harmonizálására van szükség, ehhez pedig fontos az alapos tervezés, az előrelátás és a pontosság. A folyamatos megújuláshoz pedig szintén lényeges a stratégia bevetése: ahhoz, hogy relevánsak maradjunk, folyamatosan figyelni kell a szakma dinamikáját és alakulását, és tanulni ezekből a tendenciákból.

Kapcsolatteremtés és kapcsolattartás

Legyen szó az ügyfelekről vagy a partneri hálózatról, a kapcsolatok megteremtése és fenntartása nagyon jelentős: ebben nagy segítségünkre lesz a modern technológia és a közösségi háló, amely a legkönnyebb eszköze annak, hogy folyamatosan „szem előtt” maradhassunk. Építsük az internetes brandünket!

2016-02-17T13:55:04+00:00