Az esküvőszervezés közel sem egyszerű feladat, számos szolgáltatónak kell utánajárni és egyeztetni, akár többször is, a szerződések tömkelegéről nem is beszélve.
Az idő a legnagyobb ellenség, minél több dolgot szeretne (catering, ruha, helyszín, autó, zenekar), annál hosszabb időt kell szánni a szervezésre. A tapasztalatlan szervezés mellett nem kizárt, hogy semmi sem fog úgy működni, ahogy a „nagy könyvben” meg van írva.
Mik az esküvőszervezés legnagyobb buktatói?
1. Helyszín. Az esküvőszervezés első és egyben legnagyobb buktatója a helyszín elhibázása lehet. Ettől függ majd minden későbbi döntés, a dekoráció, meghívó, a zenekarnak mennyi hely jut, mennyit kell utazni a ceremónia helyszínétől stb… Minden szempontot érdemes körültekintően mérlegelni, mindenképpen a vendégek számának a figyelembevételével.
Az sem mindegy, hogy az imádott helyszínt mikor foglalja le. Aki tavasszal állít be a helyszínre azzal a tervvel, hogy nyári lakodalom a vágya, könnyen hoppon marad, és várhat akár a téli szezonig is! A helyszínt egy, az anyakönyvvezetőt fél évvel a ceremónia előtt érdemes lefoglalni.
2. Anyagiak. A legfontosabb, hogy minden szolgáltatóval kössön szerződést a pár, így elkerülhetőek a későbbi kellemetlenségek. Nem kell kisregény, elegendő 1-2 oldal, amiben tisztázzák a feltételeket. Melyik napon, milyen helyszínen zajlik, mennyi előleggel és költséggel jár a szolgáltatás. Érdemes a tervezett költségek kétszeresével számolni, mindenki túllépi a tervezett keretet.
3. Ruha. Minden menyasszony álomba illő külsőt szeretne a nagy napon. A ruha nem kínzó eszköz! Egy túl szoros fűző mindent tönkretehet. Az esküvői és menyecskeruha is mindig legyen kényelmes. A magas sarkút a ceremónia után nem kínos laposabb cipőre cserélni.
4. Ételek/Dekoráció. Általában ezek jelentik a legnagyobb kiadást. Sokan az étel mennyiségéből próbálnak lefaragni. Mielőtt bárki az ételeken garasoskodna, gondolja végig, hogy a résztvevőknek ez egy egész napos program lesz. Korgó gyomrú násznéppel közel sem telik olyan jó hangulatban a lagzi.
Hasonlóan fontos megfelelő dekorost és virágost találni. A dekoráció jelenti az első benyomást a vendégekre a ceremónián. Előzetesen referenciafotókat kell kérni, ebből kiderül a tehetség és stílus. Ez alapján már el lehet dönteni, hogy kell-e tovább keresgélni.
5. Zene/Fotós-videós. Zenekar vagy DJ? Mulatós, retro vagy modern zene? Mindenkinek más az ízlése, de a jó hangulat érdekében érdemes tisztázni, kiket is hívunk a vendégek szórakoztatására. A hangtechnikát általában a zenészek viszik, de a biztonság kedvéért rá kell kérdezni. Nem árt egy olyan vőfély, aki mindig tud jó hangulatot csinálni. Ha már garantált a jó hangulat, jó, ha megörökítik az utókor számára. Olyan szakembert kell választani, akinek megvan a megfelelő technikája ahhoz, hogy bármilyen helyszínen és fényviszonyok között képes legyen jó képeket készíteni. Aki csak egyetlen tükörreflexes géppel és objektívvel dolgozik, nem alkalmas erre.
6. Ceremóniamester. A gördülékeny lebonyolításban és a vendégek hangulatának megalapozásában felbecsülhetetlen segítség egy minden igényt kielégítő, kellő empátiával rendelkező ceremóniamester, akit szintén nehéz felkutatni.
Álomesküvő idegeskedés és kompromisszumok nélkül
A nagy napon a pár elsődleges dolga, hogy élvezze a nap minden percét, ez csak úgy lehetséges, ha minden gördülékenyen zajlik. Ehhez aprólékos előkészületekre van szükség. Ha erre nincs idő, érdemes profira bízni az esküvőszervezést. Egy rutinos esküvőszervező rendelkezik a megfelelő kapcsolatokkal ahhoz, hogy az eseményt a meghatározott költséghatárok között a lehető legtökéletesebben szervezze meg.
Legyen álomszép esküvője, amit a násznép is évekig emleget majd!